شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

آموزش نیروی انسانی در گردشگری


درک و شناخت گردشگری و همچنین چگونگی توسعه و پایداری آن نه تنها در گسترش دانش گردشگری برای درک نیازمندی های آن، بلکه در آموزش زمینه های موفقیت در پیرامون تجارت گردشگری و همچنین نیازمندی های هر جامعه به امر گردشگری نهفته است که این خود یک نگرش و رویکرد انسانی را به گردشگری ضروری می سازد. به بیان دیگر، شکل گیری، پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند امر آموزشی می باشد.

نقش نیروی انسانی آموزش دیده در درجه هتل ها

سازمان جهانی جهانگردی در پیشبرد توسعه منابع انسانی نقشی کلیدی دارد و برخی از اعضای وابسته به آن ، نمونه هایی از بهترین شیوه های عملکرد را برای رویارویی با چالش های مدیریت منابع انسانی در گردشگری ارائه داده اند. به زبان ساده ، مدیریت منابع انسانی در رابطه با مدیریت به کارگیری افراد است و بر نیازهای مدیریتی در استخدام ، به کار گیری و مدیریت کارایی عنصر انسانی تاکید دارد .

 

سرمایه گذاری در آموزش و تعلیم نیروی انسانی برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالا بردن بهره وری و بهبود قابلیت های آن در طراحی و تحویل نسل جدید تجربه های بازدید ، بسیار مهم و حیاتی است . این مهم نیازمند نقش فعال مدیران و رهبری نیروهاست تا اطمینان حاصل کنند که راهبردهای پیش بینی شده و اقدامات لازم برای درک و شناخت سرمایه انسانی و سرمایه گذاری روی آن ، اثر بخش بوده است .

ستاره و درجه هتل ها بر اساس کیفیت خدمات ، تجهیزات مناسب، آموزش پرسنلی، رعایت موازین بهداشتی، فضاها و امکانات ساختمانی و تاسیساتی و همچنین غذا تعیین می شود.

کارکنان در هتل 5 ستاره، بسیار مرتب و پوشیده با لباس‌های شیک، مودب و آگاه و کارآمد و روابط عمومی‌‌خوب، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیار عالی سرویس می‌دهند. دارای مدیر حرفه ‌ای و متخصص، سازگاری و هماهنگی سرویس‌ها، تداوم نگهداری و خانه داری بی عیب و نقص اجزای اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.