شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

مهمان نوازی رایگان: Couchsurfing


کاوچ سرفینگ (به انگلیسی: CouchSurfing)


کاوچ سرفینگ که معنی کلمه به کلمه اش کاناپه گردی است یک شبکه اجتماعی است که بین مسافران و مردم محلی ارتباط برقرار می‌کند و از بیشتر از ۲۳۰ کشور دنیا عضو دارد که تعداد اعضای آن از یک و نیم میلیون نفر گذشته‌است. ارتباطی که باعث دوستی و تبادل فرهنگ‌ها و تجربه هاو قسمت کردن مهمان نوازی و آسان شدن مسافرت کردن در دنیا می‌شود.



وب سایت CouchSurfing.com

برای اولین بار در سال 2004 به عنوان یک راه برای تطبیق دادن مسافران با میزبان های دلخواه، یک وب سایت عمومی راه اندازی شد.این سایت دقیقا مانند دیگر سایت های اجتماعی، دارای قابلیت ایجاد پروفایل، افزودن دوست،آپلود عکس و ارسال پیام است.

افراد با عضو شدن در این سایت و مشخص‌کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می‌کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه‌شان آماده کنند.

میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حولهٔ تمیز و خدماتی از این دست نیستند. اگر میزبان مهمانان خود را به گردش دور شهر ببرد یا برای آن‌ها صبحانه درست کند، تنها از روی میل شخصی است و در اصل نوعی لطف کردن در حق آن‌هاست.

ثبت نام در این وب سایت کاملا رایگان است اما کاربران به دلخواه می توانند برای بالا بردن امکانات سایت مبلغی پرداخت کنند.البته اغلب مردم هنگام اقامت در جایی به این سایت سر می زنند، زیرا این سایت در تمامی  زمانها در اختیار است. Couchsurfing.com برای دیدار با دوستان واقعی خود، پیدا کردن دوست و همچنین ملاقات خوب است.
 

couchsurfing.com در سال ۲۰۰۴ برای امکان برقراری ارتباط میان گردشگران و میزبانان در دسترس عموم قرار گرفت. این وب‌سایت امکانات بسیار بیشتری از سایر شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک در اختیار اعضایش قرار می‌دهد.

عضویت در این شبکه اجتماعی رایگان است. اگرچه برای دسترسی بیشتر به برخی امکانات این وب‌سایت باید مقدار کمی بپردازید. couchsurfing.com  چیزی بیشتر از معرفی یک محل اقامت به شما عرضه می‌کند.

در این شبکه اجتماعی می‌توانید دوستان واقعی (و نه مجازی!) بیابید با گردشگران دیگر آشنا شوید و درباره جاذبه‌های گردشگری و شرایط مقصد سفر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تالارهای گفتگوی متعددی در زمینه‌های مختلف از راهنمای گردشگری شهرهای مختلف گرفته تا اطلاعات لازم برای خرید دوچرخه در این وب‌سایت شکل‌گرفته‌اند. این تالارهای گفتگو اغلب به‌وسیله داوطلبانی که به سفیر شهرت گرفته‌اند اداره می‌شود.

گروه‌های موجود در این شبکه اجتماعی هم اغلب برنامه‌ها و گردهمایی‌های غیر رسمی مرتبط با گردشگری برگزار می‌کنند. حتی اگر قصد سفر ندارید در این شبکه دوستان جهانگرد خوبی پیدا خواهید کرد.