شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!‍

خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!‍


ولی قرآن چیزی دیگه میگه:


اصلی ترین ویژگی شخصیتی زنان قوی

اصلی ترین ویژگی شخصیتی زنان قوی:


١-قدرت پذیرش آسیب پذیری :

دانستن معنای آسیب پذیری و چگونگی ارتباط با احساسات هم چنین یعنی پذیرش چیزی که هستند، چیزی که انها رادرخشان می کند ، چیزی که برایشان مهم است وانها را به دیگران متصل می کند.

آسیب پذیری به معنای ضعف نیست دقیقا برعکس آن است ،برای نمونه ما در مورد افرادی که عواطفشان را پنهان می کنند صحبت می کنیم ؛ آنها انتخاب می کنند تا نبینند ،نپذیرند یا با چیزهایی که به آنها صدمه میزند کنار بیایند، آنها به طور تدریجی دیواری می سازند که خودشان را پشت آن مخفی کنند ، مطمئن میشوند که هیچ کس مشکلات شخصی آنها رانمی داند، آنها همچنین از مدیریت و یا رویارویی با نیازهای داخلی خود اجتناب می کنند.

این نوع محرک منبعی از درد و رنج وحشتناک و عدم بلوغ است  چون کسانی که مخفی کاری می کنند یا راه دیگری را انتخاب می کنند وقتی از چیزی لطمه می خورند چون افراد قوی نیستند نمی توانند آنچنان که باید مواجه شوند . زنان قوی کسانی هستند که به خود اجازه می دهند در معرض تشویق پذیرش، درک شخصی و رشد شخصی باشند.


٢- آزادی در انتخاب :

زنان قوی انتخاب میکنند، تصمیم می گیرند، و بدون ترس قدم بر می دارند. آنها از کسی الگو نمی گیرند هر گامی که برمی دارند تصمیم شخصی خودشان است. آنها هرگز تسلیم رشد نیستند،اما، به همه چیز محیط پیرامون گوش می دهند و نظرات را قبول می کنند ، دنبال مشاوره اند، و به پیشنهادات ارزش می دهند امادر نهایت خودشان تصمیم می گیرند. در همان زمان، در حالی که آنها ترسی ندارند مسیر خود را انتخاب کرده و از اینکه تسلیم چیزهایی که دوست ندارند بشوند نمی ترسند.

٣-عشق به تنهایی


آنها برای تکمیل شدن نیازی ندارند که با فردی باشند چراکه خودشان کامل هستند و از این تنهایی احساس رضایت دارند. زنان قوی روابط شاد و عاشقانه ای را می سازند بدون اینکه نیاز داشته باشند شخص دیگری خلا آنها را پر کند و زخم هایشان را بهبود بخشد. آنها شریک زندگی مناسب ،شادی هستند و از تنهایی خود لذت می برند. احساس رضایت هدیه ای است که افراد قوی درخود می یابند و می توانند در زمان حال فکر و برای آینده رویا پردازی کنند.


٤- رشد شخصی :

زنانی که کاملا به دیگران توجه می کنند عقب مانده اند این اتفاق درحدی می افتد که سلامتی و عزت نفس خود را فراموش می کنند و به دیگران فکرمی کنند. زنان قوی ویژگیهای بارزی دارند ، با ارزش هستند سزاوار عشق در جهان اند مخصوصا در دنیای خودشان چون بدون عشق به خود هیچ چیز حس ندارد اگر انرژی ، زمان ، و توجه خود را صرف زندگی خود نکنند برایشان هیچ چیز ارزش ندارد. این طرز تفکر ربطی به خود محوری ندارد و در نقطه مقابل روانشناختی و عاطفه را متعادل می کند.

٥- ارائه نظر :

زنان قوی قاطع هستند و ازحقوق خود درحالیکه به دیگران احترام می گذارند دفاع می کنند. زندگی ایده آل از نظر آنها شاد و آزاد بودن است یعنی زندگی را در کنار هم سرمایه گذاری می کنند 


٦- دوست داشتن و دوست داشته شدن

زنان قوی این کار را یعنی دوست داشتن و دوست داشته شدن را به شدت می پذیرند و این عشق را در زندگی ،خانواده و دوستان ابراز می کنند آنها این را که عشق الهام بخش است فراموش نمی کنند و باور دارند که سزاوار بهترین عشق هستند عشقی که باعث رشد می شود نه آسیب.

رهایی از رنج با رها کردن مسئولیت اعمال دیگران

مادرم نخوابیده بود.

 احساس #خستگی می‌کرد.

 او #زودرنج، عصبانی و تلخ بود.

 همیشه #بیمار بود تا اینکه یک روز ناگهان تغییر کرد ....!

 

 یک روز #پدرم به او گفت:

 _سه ماه است که دنبال کار می گردم و پیدا نکردم، می خواهم با دوستانم بروم هوا خوری.


#مادرم گفت:

 مشکلی نیست، برو.


 #برادرم گفت:

  مامان، من در همه درسهای دانشگاه ضعیف هستم .

 

 #مادرم گفت:

 باشه ، ان‌شاءالله بهتر می‌شوی، و اگر هم نشدی، خوب، ترم را تکرار می‌کنی، شهریه را هم خودت می‌پردازی .

 

 #خواهرم گفت:

- مامان، من تصادف کردم و ماشین رو خرد کرده‌ام ._

 

 #مادرم پاسخ داد:

- عیب ندارد دخترم، آن را به تعمیرگاه ببر و نحوه پرداخت هزینه را هم خودت پیدا کن و تا آن موقع با اتوبوس یا مترو رفت و آمد کن._

 

 #عروسش به او گفت:

 - مادرم، اومده چند ماهی می‌خواهد اینجا پیش ما باشد._

 

 #مادرم پاسخ داد:

 - عیبی ندارد، رو کاناپه اتاق نشیمن بخوابد، دنبال چند پتو تو کمد بگرد ._

 

همه ما با دیدن این واکنش ها از طرف مادرمان نگران شدیم.


 ما #شک کردیم نکند که او به دکتر رفته است و دکتر برایش چند قرص قوی تجویز کرده است و شاید او در این موارد بیش از حد قرص خورده که اینطور #آرامش پیدا کرده است!


 تصمیم گرفتیم فضولی کنیم تا مبادا زیاده‌روی کرده باشد  و بهتر است او را از هرگونه اعتیاد احتمالی نجات دهیم.

 

 اما بعد ... ، #مادرمان ما را دور خود جمع کرد و توضیح داد:

 

 _ "مدت زیادی طول کشید تا فهمیدم که هر شخص #مسئول زندگی خودش است. سالها طول کشید تا متوجه شدم که درد و رنج، اضطراب، #افسردگی، شجاعت، بی‌خوابی و استرس من #مشکلات شما را حل نمی کند بلکه باعث تشدید آنها می‌شود._


من مسئول اعمال هیچ کس نیستم و وظیفه من این نیست که #سعادت کسی را تأمین کنم.


 _بنابراین، من به این نتیجه رسیدم که وظیفه من در برابر خودم این است که آرام باشم و بگذارم هر یک از شما آنچه را که به شما مربوط است را حل کند.


 _من فقط می توانم خودم را #کنترل کنم، شما تمام منابع لازم برای حل مشکلات خود را در اختیار دارید.  

#وظیفه من این است که برای شما دعا کنم، شما را دوست داشته باشم و تشویق کنم اما این شما هستید که باید مشکلات خود را حل کنید و #خوشبختی خود را پیدا کنید .... !!! _


 _فقط می‌توانم #توصیه‌هایم را به شما بدهم آنهم اگر از من بخواهید و این به شما بستگی دارد که آن را دنبال کنید یا نه. #عواقب خوب یا بد آن بستگی به عمل خودتان دارد و شما باید آنها را دنبال کنید.... !!!!! _

 

 _پس از این به بعد، من منبع #مسئولیت های شما، کیسه #گناهان شما، پشیمانی‌های شما، وکیل خطاهای شما، ناله‌های شما، وظایف شما، نیستم که باید حل کنم. برای انجام مسئولیت های خود باید از #توانایی‌های خود استفاده کنید .... !!!!!!!! _


 _از این به بعد همه شما رو #بزرگسال مستقل و خودکفا اعلام می‌کنم ..... !!!!!!!!! 

 

 همه‌امان در برابر مادرمان لال شدیم.


 * از آن روز به بعد، #خانواده عملکرد بهتری داشتند زیرا همه افراد خانه دقیقاً می دانستند که چه کاری لازم است انجام دهند . *


مادر و پدر حس می‌کنند #حل کننده همه امور هستند. دوست ندارند عزیزانشان چیزهای دشواری را پشت سر بگذارند یا مبارزه کنند. آنها می خواهند همه #خوشبخت باشند ...!


 اما، هرچه زودتر باید این #مسئولیت را از دوش خود برداشته و به عهده هر یک از عزیزان قرار دهند، بهتر است آنها را برای مسئولیت پذیری آماده کنند.


❤️

ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺑﺮﮔﺰاری دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری- مدارک مورد نیاز


با عنایت به دستورالعمل و ضوابط صدور مجوز فعالیت موسسات آموزشی مجوز تدریس و صدور گواهینامه دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری دفتر مطالعات آموزش گردشگری مورخ 1397، فصل دوم ماده 2،  متقاضیان برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی باید دارای ویژگی های زیر باشند:


الف- موسسات آموزشی که اساسنامه آنها توسط اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است.

ب- شرکت های تعاونی(توزیعی و خدماتی) که اساسنامه آنها توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تایید شده باشند.



ü مدارک لازم:

مدارک شخصی مدیر عامل و رزومه شامل:

  •    کپی تمام صفحات شناسنامه
  •    کپی کارت ملی پشت و رو
  •  - عکس 4×3(آقایان بدون کروات- خانمها با حجاب کامل) اسکن و به صورت CD تحویل داده شود
  • ü     کپی کارت پایان خدمت برای متقاضیان آقا
  • ü   - کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • ü    - کپی اجاره نامه یا سند مالکیت به نام متقاضی(اجاره نامه می بایست حداقل از تاریخ مراجعه 12 ماه اعتبار و با موضوع کاربری آموزشگاه باشد)
  •   کپی اساسنامه و روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات( در موضوع فعالیت شرکت صرفاً می بایست عبارت برگزاری دوره های کوتاه مدت گردشگری درج گردد)   
  • تمامی مدارکی که به صورت فتوکپی ارائه می گردد می بایست توسط مراجع ذیصلاح برابر اصل گردد.

سایر مدارک:

معرفی مسئول آموزش و تعهد نامه محضری با فرمت ذیل:


« به نام خدا »

 

« تعهدنامه مدیرموسسات آموزش گردشگری»

 

معاونت محترم گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع دستی استان البرز

 

با سلام

 

        اینجانب آقای/خانم..................................به کد ملی...........................................................که به عنوان مدیر موسسه آموزش گردشگری ..................................................................طی نامه شماره ................................ مورخ ..................................................به آن اداره کل معرفی گردیده ام، با توجه به توافق صورت گرفته با واحد مذکور متعهد می گردم:

·       به صورت مفید و مستمر در واحد حضور داشته باشم.

·       اشتغال به تحصیل و کار دیگری در بخش دولتی یا خصوصی ندارم.

·       در صورت استعفا و قطع همکاری مراتب را حداکثر ظرف مدت 1 ماه به صورت مکتوب به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام نمایم.

·       قبل از استعفا نسبت به جایگزینی اینجانب با شخص دیگر، اقدام لازم را به عمل آورده و مراتب را به آن اداره کل محترم نیز اعلام نمایم.

·       بدیهی است در صورت عدم رعایت اظهارات و موارد فوق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز می تواند از ادامه فعالیت اینجانب در کلیه تاًسیسات گردشگری ممانعت به عمل آورد.

 

                                               

شماره تلفن همراه:

آدرس محل سکونت:

                                                   نام و نام خانوادگی :

                                            تاریخ و امضاء :




  • فرم  پرسشنامه درخواست برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری (سه صفحه)

فرم  پرسشنامه درخواست برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری (سه صفحه) با فرمت ذیل تکمیل گردد.

بسمه تعالی

«پرسش نامه درخواست برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت»

 

لطفا با دقت و بدون قلم خوردگی به سوالات مندرج در این پرسش نامه پاسخ دهید

 

الف)اطلاعات پایه :

          1 . نام موسسه درخواست کننده ...........................................................................................................................................

     2. تاریخ تاسیس و شماره و محل ثبت .................................................................................................................................

3. مدیر عامل موسسه (ارائه رزومه الزامی می باشد )

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

        4. مدیر مسئول آموزش های کوتاه مدت موسسه (شرط حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و پنج سال سابقه آموزشی با تاکید بر موضوع آموزش های میراث فرهنگی و گردشگری )(ارائه تصویر آخرین مدرک تحصیلی و گواهی نامه سابقه آموزشی الزامی است )

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

          5.سایر اطلاعات برای معرفی موسسه (اساس نامه و سایر مجوزهای قانونی موسسه پیوست شود )شرط تناسب موسسات و اهداف و انگیزه های تاسیس موسسه ، زمینه اصلی فعالیت موسسات حامی و همکار تخصصی و تجربی موسسه با اهداف موضوع :

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

 

 

         6. نشانی ، صندوق پستی ، نمابر ، پست الکترونیک و شماره تلفن:

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

 

          ب) تجارب و قابلیت ها:

        1. تجارب و سوابق آموزشی و پژوهشی ، به شرط وجود فعالیت ها و موفقیت های قبلی موسسه

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

 

         2.عناوین دوره های مورد درخواست موسسه جهت برگزاری (سابقه فعالیت موسسه می بایست با دوره های درخواستی از سوی آن موسسه انطباق داشته باشد .)

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

 

         ج)تسهیلات و خدمات آموزشی :

         1. محل برگزاری آموزش ها ، نشانی و کروکی فضاها و ارتباط داخلی و دسترسی ها) اطلاعات با دقت لازم )

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

         2. کلاس ها ، تعداد ظرفیت هرکلاس به ترتیب شماره مندرج درکروکی درج شود (در مورد هر کلاس فضای سرانه)

..............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

         3. تجهیزات آموزشی ، دیداری و شنیداری موجود در کلاسها :(در صورت نبود تجهیزات تاریخ تهیه و نصب)

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

         4. سایر امکانات آموزشی و کمک آموزشی و رفاهی فرهنگی شامل کتابخانه ، قرائت خانه ، کارگاه های رایانه و فنی ، آزمایشگاه زبان ، خدمات چاپ و تکثیر، اینترنت و مانند آن ها.

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

 

        د) نیروی انسانی :

         1. امور آموزشی کادرشاغل در امور ثبت نام ، کنترل و اداره کلاس ها و تامین خدمات دانشجویی (هر پنجاه دانشجو یک نفر)

..............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................................................

          2.گروه علمی اعم از کارشناسان و مدرسان همکار :(کادر آموزشی با تاکید برمدرسان دروس تخصصی دوره های درخواستی شرط پذیرش موسسه و تداوم فعالیت آن خواهد بود.)

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

 

             نام و نام خانوادگی مدیر مؤسسه :

                                                                                    امضاء و تاریخ :

          مهر مؤسسه :

 

 

 

 

 

 



  تکمیل مشخصات مدرسین و ارائه رزومه اساتید دوره

بسمه تعالی

« فرم مشخصات مدرس »

1-مشخصات فردی :

نام و نام خانوادگی :                         تاریخ تولد:

شماره تماس :

2- سوابق تحصیلی :(آخرین مدرک تحصیلی ضمیمه گردد)

توجه :تائیدیه وزارت علوم برای آندسته از مدرسینی که در خارج از کشورتحصیل نموده اند و یا یکی از شعبه های دانشگاههای خارج از ایران موفق به اخذ دانشنامه گردیده اند الزامی است .

ردیف

مدرک تحصیلی

رشته تحصیلی گرایش

تاریخ اخذ مدرک

موسسه اخذ مدرک

1

دیپلم

 

 

 

2

کاردانی

 

 

 

3

کارشناسی

 

 

 

4

کارشناسی ارشد

 

 

 

5

دکتری

 

 

 

3.سوابق تدریس در رشته های مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری (ارائه گواهی نامه تدریس از موسسه مربوط الزامی است)

ردیف

نام استان

نام موسسه

نام دروس تدریس شده

از تاریخ

تا تاریخ

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 4. سوابق تدریس غیر مرتبط و تشویقات (ارائه مدارک لازم الزامی می باشد)

ردیف

محل تدریس

نام درس تدریس شده

تعداد واحدهای تدریس شده

مقطع تحصیلی

از تاریخ

تا تاریخ

نظری

عملی

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

5 . شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت مرتبط (الصاق مدارک الزامی است )

ردیف

نام دوره

محل برگزاری

نام موسسه یا سازمان برگزار کننده

تعداد ساعات دوره

تاریخ برگزاری دوره

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

6. سوابق تجربی مرتبط (ذکر نوع مسئولیت به همراه تاریخ شروع و خاتمه اشتغال پست الزامی است)

 

 

7. عناوین انتشارات (شامل ترجمه، تالیف، گزارشات عملی مرتبط با موضوع) همراه با تاریخ انتشار

 

 

 

8. با توجه به رشته  تحصیلی و سوابق تجربی علاقمند به تدریس (حداکثر دو عنوان درسی)

 

 

 

9- نام مؤسسه ای که در حال حاضر در آن قصد تدریس دارید.

 

 

 

صحت مندرجات فوق تائید می شود.

 

 

 

   نام ونام خانوادگی مدرس                                                                      مهر و امضا موسسه

تاریخ و امضاء