شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

حامیان سیاره سبز

 حامیان سیاره سبز

ما برای نوروز 95 سبزه عید را با نهال جایگزین میکنیم


چرا ؟


چون سالیانه حجم بسیار زیادی گندم ، عدس و... به قیمت تقریبی 6 میلیارد تومان که با زحمت زیاد و صرف منابع ارزشمندی همچون آب شیرین و فشار زیادی بر طبیعت تولید شده اند.


آب مصرفی برای تولید هر کیلو گندم 1500لیتر می باشد را روانه سطل زباله ، کوچه و خیابان و... میکنیم
در این طرح ما این مواد را هدر نمی دهیم و به جای کاشت سبزه، با کاشت بذر های مناسبی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد،

بر سر سفره هفت سین نهال های کوچک و زیبایی خواهیم داشت که بجای عمر چند روزه، عمر چند صد ساله خواهند داشت و تامین کننده هوای پاک برای چندین نسل هستند


چه ریشه ای عمیق تر و چه سبزه ای سبز تر و زنده تر از درخت.


در نیمه دوم فروردین ماه در کنار یکدیگر نهال های کوچکمان را در دامان طبیعت خواهیم کاشت و جنگلی جوان به زمین هدیه میکنیم.


آموزش نیروی انسانی در گردشگری


درک و شناخت گردشگری و همچنین چگونگی توسعه و پایداری آن نه تنها در گسترش دانش گردشگری برای درک نیازمندی های آن، بلکه در آموزش زمینه های موفقیت در پیرامون تجارت گردشگری و همچنین نیازمندی های هر جامعه به امر گردشگری نهفته است که این خود یک نگرش و رویکرد انسانی را به گردشگری ضروری می سازد. به بیان دیگر، شکل گیری، پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند امر آموزشی می باشد.

نقش نیروی انسانی آموزش دیده در درجه هتل ها

سازمان جهانی جهانگردی در پیشبرد توسعه منابع انسانی نقشی کلیدی دارد و برخی از اعضای وابسته به آن ، نمونه هایی از بهترین شیوه های عملکرد را برای رویارویی با چالش های مدیریت منابع انسانی در گردشگری ارائه داده اند. به زبان ساده ، مدیریت منابع انسانی در رابطه با مدیریت به کارگیری افراد است و بر نیازهای مدیریتی در استخدام ، به کار گیری و مدیریت کارایی عنصر انسانی تاکید دارد .

 

سرمایه گذاری در آموزش و تعلیم نیروی انسانی برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالا بردن بهره وری و بهبود قابلیت های آن در طراحی و تحویل نسل جدید تجربه های بازدید ، بسیار مهم و حیاتی است . این مهم نیازمند نقش فعال مدیران و رهبری نیروهاست تا اطمینان حاصل کنند که راهبردهای پیش بینی شده و اقدامات لازم برای درک و شناخت سرمایه انسانی و سرمایه گذاری روی آن ، اثر بخش بوده است .

ستاره و درجه هتل ها بر اساس کیفیت خدمات ، تجهیزات مناسب، آموزش پرسنلی، رعایت موازین بهداشتی، فضاها و امکانات ساختمانی و تاسیساتی و همچنین غذا تعیین می شود.

کارکنان در هتل 5 ستاره، بسیار مرتب و پوشیده با لباس‌های شیک، مودب و آگاه و کارآمد و روابط عمومی‌‌خوب، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیار عالی سرویس می‌دهند. دارای مدیر حرفه ‌ای و متخصص، سازگاری و هماهنگی سرویس‌ها، تداوم نگهداری و خانه داری بی عیب و نقص اجزای اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره است

 

تجربه غذاهای ناآشنا و انگیزه سفر گردشگران

تجربه غذاهای ناآشنا انگیزه مهم درسفرگردشگران ماجراجوست
تجربه غذاهای ناشناخته محلی نه تنها برترین انگیزه برای جذب گردشگران و مسافران گردشگری غذا بلکه مبدل به عنصری مهم برای جذب مردم علاقمند به سفرهای ماجراجویی شده است.

 

غذا به ویژه برای آن دسته از تورهای مسافرتی که به شدت اصرار دارند که تجربه چشیدن انواع غذاهارا درکنار برنامه‌هایی چون پیاده روی و قایق سواری و هیجان رفتینگ با هم اجرا کنند، اهمیت جدی‌تری دارد.
درحال حاضر ارتباط میان گردشگری ماجراجویانه و غذا روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود به طوری که نزدیک به یک سوم از اپراتورهای تورهای ماجراجویانه می‌گویند که مسافرانشان از آن خواسته‌اند که تجربه انواع موادغذایی ناشناخته رابه عنوان بخش مهمی از تجربه سفر بگنجانند.

 


انجمن بین‌المللی تجارت سفرهای ماجراجویانه اخیرا نتایج یک بررسی گسترده را براساس نظرسنجی از 281 تورگردان داخلی و خارجی و آژانس مسافرتی از 54کشور که سالانه به بیش از 3300 مسافر خدمات سفر ماجراجویانه ارایه می‌کنند منتشر کرد. طبق این بررسی‌ها 50 درصد از مسافران اعلام کرده اند که از ترکیب تجربه غذا درخارج از برنامه‌های مرسوم وعادی خود با یک فعالیت بدنی جدی لذت می‌برند. 51 درصد نیز اعلام کرده‌اند که اجرای یک برنامه مسافرتی راکه ترکیبی از یک ماجراجویی وفعالیت جسمی و لذت چشیدن غذایی متفاوت باشد ، به یک برنامه سفر ماجراجویی بدون غذا ترجیح می‌دهند.

به کار گیری هر فرد در جای مناسب


شتـر کنجکاو (The Curious Camel)

 

 

 

داستان مدیریتی؛

 

 

 

...موضوع: بکارگیری هر فرد در جای خود برای بهره وری بیشتر...

 

 

 

شتر کنجکاو

 

 

The Curious Camel

 


بچه شتر: چند تا سوال برام پیش آمده است. میتونم ازت بپرسم مادر؟


شتر مادر: حتماً عزیزم. چیزی ناراحتت کرده است؟


بچه شتر: چرا ما کوهان داریم؟


شتر مادر: خوب پسرم. ما حیوانات صحرا هستیم. در کوهان آب و غذا ذخیره میکنیم تا در صحرا که چیزی پیدا نمیشود بتوانیم دوام بیاوریم.


بچه شتر: چرا پاهای ما دراز و کف پای ما گرد است؟


شتر مادر: پسرم. قاعدتاً برای راه رفتن در صحرا و تندتر راه رفتن این مدل پا را داریم.


بچه شتر: چرا مژه های بلند و ضخیم داریم؟ بعضی وقتها جلوی دید من را میگیرد.


شتر مادر: پسرم. این مژه‌ های بلند و ضخیم یک نوع پوشش حفاظتی است که چشمهای ما را در مقابل باد و شنهای بیابان محافظت میکنند.


بچه شتر: فهمیدم. پس کوهان برای ذخیره کردن آب است برای زمانی که ما در بیابان هستیم. پاهایمان برای راه رفتن دربیابان است و مژه هایمان هم برای محافظت چشمهایمان در برابر باد و شنهای بیابان است...


بچه شتر: فقط یک سوال دیگر دارم.....

 

شتر مادر: بپرس عزیزم..


بچه شتر: پس ما در این باغ وحش چه غلطی میکنیم؟



 

 

توضیحی برای داستان:

 

 


توانمندیها ، مهارتها ، تحصیلات ، تجربیات و استعدادهای انسان نقش بسیار مهمی را در پیشرفت و ارتقاء شغلی وزندگی او دارد. به عبارت دیگر موارد ذکر شده پتانسیل لازم جهت حرکت و رشد را فراهم می نماید. لیکن این حرکت نیاز مند بستر و مسیر مناسب نیز می باشد. چنانچه فرد در محل مناسب ، مکان مناسب و زمان مناسب قرار گیرد می توان انتظار داشت که تمامی پتانسیل وجودی وی در جهت رشد و تعالی شغلی ، شخصیتی ، اجتماعی و... بکارگرفته شود. بدیهی است در صورت محقق نشدن شرایط ذکر شده امکان رشد و شکوفائی کامل انسان بسیار کم می گردد. یکی از وظایف بسیار مهم مدیران و رهبران شناسائی استعدادهای کارکنان و فراهم آوردن شرایط رشد و پرورش و بکارگیری آنها در سازمان ودر جهت اهداف سازمان می باشد. انسانها هر یک معدنی از طلا و نقره هستند که می بایستی ابتدا کشف و شناسائی شده و سپس با صرف هزینه به بهترین شکلی به تعالی رسانده شوند و همچون نگینی بدرخشند.

اهمیت توانایی هایی عاطفی ،روانی و اجتماعی




فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات، آسیب‌پذیر کرده و آن‌ها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.در سال 1993 آموزش مهارت‌های زندگی از سوی سازمان ملل متحد به کشورهای عضو به‌طور جدی توصیه شد. این تحول، فعالیت علاقه‌مندان به کاربرد روانشناسی در زندگی روزمره با هدف ارتقای بهداشت روانی جامعه را در ایران وارد مرحله جدیدی ساخت. مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم، به‌طوری که آرامش داشته باشیم، لذت ببریم و در عین حال با دیگران ارتباط سازگارانه و مفیدی را برقرار کنیم و بدون توسل به خشونت یا خودخوری بتوانیم مسائل پیش‌آمده را حل کنیم و ضمن کسب موفقیت در زندگی احساس شادمانی داشته باشیم.