شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

شاهوار

«فَالمُدَبِّراتِ أَمراً» «پس سوگند به تدبیر کنندگان کارها.»

نکات مهم در مدیریت منابع انسانی


  

نکات مهم در مورد مدیریت منابع انسانی

1-    استوری در تعریف مدیریت منابع انسانی بر مفهوم سیستم های کاری با عملکرد بالا تاکید دارد .

2-    در حالت روزمره ، وجود واحد مدیریت منابع انسانی به خاطر ضرورت تحمل می شود .

3-    رابطه بین الزامات شغل و صلاحیت کارمند بار شغلی کیفی نامیده می شود .

4-    در ایران ، کار دولتی به دلیل اینکه به انتظار امنیت فرد پاخ میدهد؛ سالهاست که جذابیت خود را حفظ کرده است .

5-    استعاره کارشناس اداری به نقش مدیریت زیر ساختار مدیریت منابع انسانی مربوط می شود .

6-     یکسان سازی از دلایل اهمیت برنامه ریزی منابع انسانی می باشد .

7-    در  روش گروه اسمی از روشهای پیش بینی تقاضای  منابع انسانی ، گروهی بین 5 تا 15 نفر از مدیران انتخاب و مساله تغییرات آتی منابع انسانی سازمان برای آنها طرح می کنند .

8-    در روش برنامه ریزی جانشینی از روش های عرضه منابع انسانی در تحلیل فهرست اطلاعات منابع انسانی معمولا محدود به کارکنان کلیدی و افرادی است که دارای توانایی های بالقوه جدید هستند .

9-    تعریف شغل : وظایف مشابه و مرتبطی که به عهده یک فرد گذارده می شود شغل نام دارد.

10-                        به طور متناوب هر 5 سال یکبار بایستی تجزیه و تحلیل شغل انجام گیرد .

11-                        تکنیک تحلیل وظیفه ای شغل هم یک نظام ذهنی برای تعریف ابعاد کوشش کارکنا ن و هم یک روش اندازه گیری تراز های کار آنان است .

12-                        فرآیند جستجوی افراد مناسب و تشویق آنها برای کار در مشاغل بلا تصدی  کارمند یابی نام دارد .

13-                        معتبر بودن  ثابت می کند که یک آزمون از نمونه ای معقول و منصفانه از محتوای شغل مورد نظر تشکیل شده است .

14-                        تصویر کلیشه ای از متقاضی در ذهن داشتن یکی از اشتباهات رایج مصاحبه است که در ذهن هر مصاحبه گری تصویر خاصی از این که کارمند خوب باید چه ظاهر، رفتار و ویژگی هایی داشته باشد وجود دارد که مصاحبه شونده را بر اساس آن ارزیابی می کند .

15-                        اجرای برنامه آموزشی گام سوم فرآیند آموزشی کارکنان است . اولین گام : نیاز سنجی ( تبیین اصول کلی آموزش ) گام دوم : تدوین برنامه های آموزشی گام سوم : اجرای برنامه آموزشی گام چهارم : ارزشیابی آموزش

16-کیفیت جو سازمانی با شاخص پیشنهادات سنجیده می شود .

17-                        ایفای نقش و بازی های حرفه ای، به روش آموزشی شبیه سازی مربوط می شوند.

18-                        سنین بین 21 تا 26 سال به مرحله استقرار از مراحل  �%

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.