ماتریس آیزنهاور یک استراتژی بهرهوری محسوب میشود که ابزاری ساده برای تصمیمگیری است.
بکارگیری ماتریس آیزنهاور نحوه ایجاد تمایز بین مسائل مهم و اضطراری را میآموزد.
مدیریت زمانیِ صحیح، نه فقط به معنی انجام دادن همهی کارهاست، بلکه به معنی انجام دادن مؤثر کارهاست.
به عبارت دیگر، باید قسمتی از وقتمان را به تکمیل کردن کارهای مهم اختصاص بدهیم، نه اینکه همهاش را صرف انجام دادن کارهای فوری بکنیم.
برای این کار، و برای کم کردن استرس و نگرانی از برنامهی زمانبندی فشرده، باید فرق بین این دو واژه را بدانیم:
کارهایی که انجام دادنشان باعث میشود به اهدافی که در سر داریم برسیم. چه اهداف شخصی و چه حرفهای.
کارهایی که نیازمند واکنش سریع هستند و انجام دادنشان معمولا باعث میشود، شخص دیگری را به هدفش برسانیم.
این کارها اغلب شامل آنهایی است که هم ما رویشان تمرکز میکنیم و هم خودشان توجه ما را میطلبند،
زیرا اگر سریع انجامشان ندهیم، باید به زودی با عواقبشان سر و کله بزنیم.
2جور کار مهم وفوری داریم:
دستهی اول آن کارهایی هستند که نمیتوانستید پیشبینیشان کنید و حالا دم بزنگاه غافلگیرتان کردهاند،
و دستهی دوم کارهایی هستند که گذاشتهایدشان کنار تا در دقیقهی ۹۰ به آنها برسید.